Supporttip 7: Wat te doen bij een 404-fout?

Onze servicedesk staat uiteraard voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden. Maar ook preventief helpen we onze eindgebruikers graag op weg. Deze keer een tip over een 404-fout op een website.

Wat is een 404-fout?

Er treedt een 404-fout op wanneer u een webpagina probeert te bezoeken die niet bestaat. Het wordt een 404-fout genoemd omdat dit de HTTP-statuscode is die de webserver gebruikt om dat soort fouten te beschrijven. Verschillende websites kunnen u verschillende soorten aangepaste pagina’s tonen wanneer u deze foutmelding krijgt. Sommige 404-foutpagina’s kunnen u zelfs suggesties geven om te vinden wat u zoekt of manieren om naar andere delen van de site te navigeren.

Websites kunnen ook andere foutmeldingen geven, bijvoorbeeld:

  • 404 Bron niet gevonden
  • foutmelding 404
  • HTTP 404
  • 404 Niet Gevonden
  • Error 404 niet gevonden
  • 404 pagina niet gevonden
  • 404 – bestand of map niet gevonden
  • Ze betekenen allemaal hetzelfde

Soms ligt het probleem op de website zelf en kunt u daar niets aan doen. Maar soms kunt u het zelf oplossen misschien heeft u het adres verkeerd getypt, of misschien veroorzaakt de browsercache problemen. Hier zijn enkele oplossingen die u kunt proberen.

  • Ververs de pagina met F5
  • Probeer het met 10 minuten nog eens, de website kan storing hebben
  • Controleer de URL weblink
  • Zoek de website met een zoekmachine, misschien is hij verhuist
  • Wis uw internet geschiedenis van uw huidige browser
  • Probeer eens een andere browser
  • Pas uw DNS aan

Voor meer informatie kunt u contact zoeken met onze Servicedesk.