Een virtueel kijkje in de school.

Elke middelbare school in Nederland zit met dezelfde vraag: Kunnen we de leerlingen van groep 8 en hun ouders wel ontvangen op de open avond? Het is een vraag die voorlopig nog even onbeantwoord blijft, maar in de tussentijd hebben 4 leerlingen van SG De Dijk niet stil gezeten.

Beelden uit de tour.

Voor het vak Technologie & Toepassing bedachten Britt, Benthe, Batseba en Nyla een oplossing voor dit probleem. Ze wilde een virtuele tour van de school maken. Op deze manier kunnen groep 8 leerlingen vanuit huis toch de binnenkant van de school bekijken.

Via Match2work is Vitasys aan deze leerlingen gekoppeld. We hebben de meiden geholpen bij het waarmaken van de tour en de bijbehorende foto’s. En het eindproduct mag er zijn, het ziet er goed uit.

Directeur Lars Beenen is zeer enthousiast: “Toevalligerwijs presenteerden de leerlingen hun eindproduct in de week dat op SG De Dijk de productie van een officiële interactieve rondleiding van start gaat. Die wordt in januari opgeleverd, maar tot die tijd is de 3D-rondleiding van de examenleerlingen een heel goed alternatief om een kijkje te nemen op onze school.”                            Klik hier om de tour te bekijken. Deze is vanaf heden ook op de site van de school te bekijken; www.sgdedijk.nl.

De virtuele tour hebben we ontwikkeld binnen het project Match2Work. Docente Carolien van Diepen: “Daarin laten we de leerlingen ondernemend leren en werken nauw samen met diverse bedrijven in de regio. We gaan op bedrijfsbezoek en de leerlingen worden begeleid door een medewerker van het bedrijf waar ze de opdracht doen. Die contacten onderhouden ze helemaal zelf. Daarom is dit vak een mooie voorloper op het MBO, waar dezelfde werkwijze wordt gehanteerd.

Samen met de vier leerlingen hebben we de tour mogen ontwikkelen. De dames hebben de tour zelf bedacht en samen met ons de foto’s genomen. Carolien van Diepen: “Als dan blijkt dat het eindresultaat zo goed is, dat we het ook echt kunnen gebruiken in de communicatie van de school, is dat zowel voor mij als docent áls voor de leerlingen zelf een enorme opsteker!”