Univé Hollands Noorden: dialoog met klanten via narrowcasting

Remon Kragtwijk en Dennis Guitoneau over narrowcasting

Steeds vaker worden de traditionele folders en posters vervangen door bewegend beeld. De ontwikkeling van digital signage ook wel narrowcasting, het presenteren van video’s en mededelingen via een tv-scherm, neemt een steeds hogere vlucht. Ook bij de vijf vestigingen van Univé Hollands Noorden nemen schermen een prominente plaats in. Dennis Guitoneau en Remon Kragtwijk van Univé leggen uit waarom: “Het is een ideale manier om een nog beter contact te hebben met onze klanten.” Univé Hollands Noorden bestaat uit vijf vestigingen in West-Friesland: Medemblik, Spanbroek, Wieringerwerf, Bovenkarspel en Schagen. In elk van de vestigingen bevindt zich een tv-scherm dat is aangesloten op een centrale computer, vanwaaruit de inhoud (‘content’) van het gepresenteerde wordt aangestuurd. Verantwoordelijk voor de content zijn Remon Kragtwijk (ICT-beheerder) en Dennis Guitoneau (adviseur en contentbeheerder). Hun doel voor de inzet van het gesloten tv-circuit: “Univé een regionale invulling geven.”

Digitaal tv-circuit
We staan met z’n drieën in de ontvangstruimte van Univé in Medemblik en kijken naar het scherm. Het nieuws van Nu.nl trekt voorbij, het weerbericht volgt en dan zien we een filmpje over een fikse bedrijfsbrand in Zwaag: brandweerauto’s, een bezorgde eigenaar in beeld. “Kijk”, legt Dennis uit, “dit filmpje hebben we gemaakt om te laten zien dat wij midden in het veld staan. De brand brak ’s nachts uit en binnen een uur waren onze schade-experts ter plaatse. In dit filmpje blikt de eigenaar terug en legt hij uit hoe belangrijk hij het vindt dat hij in korte tijd wist of en hoe hij verzekerd was tegen dit soort calamiteiten. Het is een promotiefilmpje, maar dan wel één waar de klant aan het woord is. Dankzij ons digitale tv-circuit kunnen wij dit filmpje in al onze vestigingen draaien.”

Meer dan een ‘wachtverzachter’
“Zo werkt het met narrowcasting, wij kunnen veel dichter op het publiek zitten, door regionale en zelfs lokale boodschappen te presenteren”, licht Remon toe. “Voor de kijkers is het veel meer dan een ‘wacht-verzachter’. Wij kunnen hen simpelweg beter en op een leukere manier informeren, met filmpjes, lokaal nieuws, verzekeringsnieuws, enzovoorts. Dat hoeft niet alleen om Univé-uitingen te gaan, overigens. Wanneer het relevant is, bieden wij ook externe partijen de mogelijkheid iets te plaatsen, zoals laatst het geval was met de ‘Omring’. En uiteraard bieden wij ruimte voor aankondigingen van evenementen als Zomerpop of Dijkpop.” Dennis: “Het kernwoord is ‘transparantie’. Dat is wat de klant van nu van je verlangt. Interactie. Hoe ga je te werk, wat kan ik als klant verwachten? Voor die transparantie is een systeem als dit, met narrowcasting, een ideaal middel. Neem het filmpje over de brand: hierin wordt precies aangegeven hoe wij reageren op een calamiteit bij één van onze klanten. Je hebt direct een beeld. Verzekeren is mensenwerk, daar komt steeds meer het accent op te liggen. Het gaat niet meer per se om het productaanbod, het gaat om de dialoog. Die willen wij opbouwen met onze klanten.” Remon: “En uitbouwen! narrowcasting is één onderdeel van het arsenaal aan mogelijkheden dat je tot je beschikking hebt om een eigen gemeenschap, een ‘community’, te bouwen. Een manier vinden waarop je constant in gesprek bent met je klanten. En daar blijven wij ook in de toekomst aan werken!”

Vitasys, specialist in narrowcasting
Narrowcasting is een ideale manier om binnen een gesloten ‘tv-circuit’ eigen mededelingen te verzorgen. Bedrijfsinformatie en promotiefilms, bijvoorbeeld. Maar ook – en misschien wel juist – is narrowcasting een ideale manier van snel en direct communiceren binnen de retail. Uitverkoop, aanbiedingen, speciale acties; het zijn slechts enkele van de talloze mogelijkheden van dit veelzijdige en voordelige medium. Vitasys is als partner van TDM Signage dé specialist op het gebied van narrowcasting. Linda Bosch, grafisch ontwerper, vertelt u graag over de vele mogelijkheden van narrowcasting.

Narrowcasting

Berichtjes op een ouderwets advertentiebord of posters aan de muur hebben hun langste tijd gehad. Met een narrowcasting oplossing kunt u in een handomdraai iedere gewenste boodschap of aanbieding aan uw klanten intoetsen en vertonen via uw eigen beeldscherm(en). De ideale toepassing voor wachtruimtes, maar ook voor de detailhandel. Want maak het verblijf van uw klanten zo aangenaam mogelijk, en u houdt uw klanten zo lang mogelijk in uw zaak.

De narrowcasting software van TDM is een cloud-gebaseerde oplossing die volledig vanuit uw webbrowser te beheren en configureren is. Vitasys levert direct bruikbare templates zodat u direct kunt starten met uw eigen narrowcasting.

Lees hier meer >>

Vitasys Support tdm logLaat uw omgeving creëren en beheren door Vitasys

Op professionele wijze worden de pagina’s vernieuwd. Zo blijft de content up-to-date zonder dat u er omkijken naar heeft.
U kunt er ook voor kiezen zelf de content te beheren.
Vitasys geeft hiervoor een basis-training (3 uur max. 3 personen).
Deze training kan eventueel op locatie gegeven worden.
U krijgt altijd steun van onze technische support wanneer u tegen een probleem aanloopt.
Dit kan opmaak-technisch zijn maar ook uw overige technische vragen
t.b.v. uw narrowcasting-systeem.

Lees hier meer >>

Casemanager André

‘Digitale toepassingen veranderen dagelijks, de gebruiker niet. Wij kennen onze klanten persoonlijk en hebben oog voor de mens en omgeving achter de pc. Zo hebben wij altijd gewerkt en zo zullen wij blijven werken.’

Contact opnemen Meer over André Hundman